Korte eerste impressie:
Ik heb een broek en shirt van Helikon gekocht. Het camouflage patroon lijkt op MTP en heet MP Camo. MTP is de Multicam variant die door de UK wordt gebruikt. Ik heb voor dit patroon gekocht omdat het wat groener is dan Multicam, maar toch (hopelijk) genoeg op Multicam lijkt om gebruik te kunnen maken van alle spullen die in Multicam op de markt zijn.
De broek:
www.helikon-tex.com/SP-PCS-PT
This image is hidden for guests. Please log in or register to see it.
Eerste indruk is dat de stof wel vrij dun is. De broek past goed, maar heeft geen nifty features zoals voorgebogen knieën of knee pads. De broekspijpen zijn vrij recht toe recht aan, met een koordje aan de onderkant om de broekspijp dicht te kunnen trekken.
Afwerking is prima, alleen ik had graag een wat dikkere stof gehad.
Het shirt:
This image is hidden for guests. Please log in or register to see it.
www.helikon-tex.com/BL-PCS-PT
Het shirt is even wennen. De broek voelt gelijk goed, maar ik heb nog nooit zo'n shirt aan gehad en ik voel me wat ongemakkelijk in vol camo outfit

Het is erg oversized, beetje tussen een jack en een overhemd in. Ook hier is de afwerking goed. Op beide bovenarmen zit een zak, met daarop klitteband voor patches. Standaard wordt het klitteband afgedekt door 2 afdekstukken in camo. Netjes. Op de rechterarm zit op het afdekstuk een kleine britse vlag.
Het jack sluit met een rits, voor de rits zit een windflap die sluit met klitteband. Op de windflap zit een lus voor het bevestigen van een rangonderscheidingsteken. Ik heb de verleiding kunnen weerstaan om er een van een generaal te kopen :-D
Hoe broek en jas het doen moet ik nog uitproberen. Misschien dat ik als backup nog een andere broek met dikkere stof koop, en een comfortabeler shirt in een wat neutralere uitvoering ;-)
Ik denk dat deze broek wat koud is in dit weer omdat de stof zo dun is. Longjohns er onder scheelt wel, maar dan nog vind ik de stof vrij dun. Ik heb nu een broek van VertX aan, en dat is een veel steviger, dikkere stof.